Kola ve speciálních cyklovacích přepravujeme na zájezdy, kde:
- jede velmi malý počet cyklistů
- profil trasy neumožňuje pohyb autobusu s vlekem
- tažení vleku za autobusem je zakázáno (např. Ukrajina)
V některých případech takto ukládáme také kola atypická, která není možno bezpečně přepravit ve vleku. Takto chráněná kola poté nakládáme obvykle přímo do autobusu (do zavazadlového prostoru nebo místo vymontovaných zadních sedadel).
Cyklovak
Kapsa na kolo
Mince mezi brzdové desky
Cyklovak
Využíváme speciální cyklovaky z pevné látky. Každý cyklovak obsahuje dvě všité kapsy k uložení předního a zadního kola. Díky menším otřesům uvnitř autobusu je přeprava šetrná, ale vyžaduje určitou přípravu kola.
Příprava kola na uložení do cyklovaku
Uložení kol řídí průvodci, součinnost klientů je žádoucí. Před přepravou prosíme odstraňte všechno oddělitelné příslušenství (cyklocomputer, svítilna apod.), mohlo by dojít k jeho poškození nebo poškození Vašeho kola. Dále je třeba demontovat přední kolo a většinou i oba blatníky. Pokud vlastníte kolo s dlouhým rámem, je nutné pro uložení do vaku demontovat i zadní kolo (demontovaná kola se vkládají do vaku společně s rámem do všitých kapes). U kol s kotoučovými brzdami můžete vložit klínek mezi brzdové desky zabraňující jejich zavzdušnění (při absenci klínku velmi dobře poslouží větší mince). Při řádném stavu kola a respektování pokynů průvodce by nemělo dojít k zavzdušnění hydraulických kotoučových brzd. Podle jejich typu může být potřeba několikrát opakovaně zabrzdit pro obnovení plné funkce brzd po přepravě. Příprava běžného kola (bez nutnosti odmontovat blatníky) a jeho vložení do vaku trvá asi 2 minuty, naši průvodci vám rádi pomohou.
Přečtěte si také informace o ostatních způsobech přepravy kol na našich zájezdech.