Vleky CK Alpina se speciální závěsnou nástavbou pro přepravu kol jsou konstruovány s ohledem na minimalizaci poškození kol během cesty. Kapacita těchto vleků je od 30 do 42 kol.
Rozmístění kol
Závěsný vlek
Dokončená nakládka
Uchycení kola
Kola jsou ve vleku uchycena svisle. Za přední nebo někdy zadní kolo jsou zavěšena na hácích obalených gumou. K rámu je suchým zipem připevněna polstrovaná tyč, která kolo fixuje nad svislou kolejnicí. Zadní kolo se navíc přichycuje ke kolejnici řemínkem. Do míst, kde by mohlo při otřesech vleku docházet k oděru kola o konstrukci nebo vedlejší kolo, vkládáme pěnové vycpávky.
Příprava kola
Nakládku a vykládku kol řídí průvodci, součinnost klientů je žádoucí. U velkých a atypických kol (také u kol umístěných na krajních pozicích vleku) je možné, že bude nutné pootočit rohy, řídítka, nebo zasunout sedlo. Tyto úpravy v případě potřeby provede průvodce a po přepravě vrátí kolo do původního stavu. Před přepravou prosíme odstraňte všechno oddělitelné příslušenství, mohlo by dojít k jeho poškození nebo poškození okolních kol. Při řádném stavu kola a respektování pokynů průvodce by nemělo dojít k zavzdušnění hydraulických kotoučových brzd. Podle jejich typu může být potřeba několikrát opakovaně zabrzdit pro obnovení plné funkce brzd po přepravě.
Přečtěte si také informace o ostatních způsobech přepravy kol na našich zájezdech.