Vleky CK Alpina se speciální vestavbou pro přepravu kol jsou konstruovány s ohledem na minimalizaci poškození kol během cesty. Kapacita těchto vleků je dle varianty maximálně 10 případně 15 kol. Tyto vleky posíláme velmi výjimečně, jezdí na zájezdy, kde se sejde malý počet cyklistů, případně do oblastí, kde je pohyb autobusu s velkým vlekem obtížný.
Malý vlek (A)
Malý vlek (B)
Vycpávka proti poškození
Uchycení kola
Varianta A (10 kol)
Kola jsou ve vleku uchycena v téměř svislé poloze ve speciální konstrukci. Držák zadního kola se skládá z kolejnice zalomené do tvaru písmene V, přední kolo je poté fixováno v kolejnici a mezi dvěma svislými tyčemi. Tato konstrukce, společně s fixací obou ráfků stahovacími páskami ke kolejnicím, zajišťuje stabilitu kola při přepravě. Do míst, kde by mohlo při otřesech vleku docházet k oděru kola o konstrukci nebo vedlejší kolo, vkládáme pěnové vycpávky.
Varianta B (15 kol)
Kola jsou ve vleku uchycena ve svislé poloze za přední vidlici. Z vidlice se vyndá pomocí rychloupínacího mechanismu přední kolo, vloží se do speciálního vaku (který kolo zároveň fixuje a tvoří přepážku mezi ostatními koly) a na místo jeho osy se upne osa držáku. V případě velkých či atypických kol a kol s pevnou přední osou není možné kolo upnout - kolo poté přepravujeme ve speciálním cyklovaku přímo ve vleku.
Příprava kola
Nakládku a vykládku vleku řídí průvodci, součinnost klientů je žádoucí. U velkých a atypických kol (také u kol umístěných na krajních pozicích vleku) je možné, že bude nutné pootočit rohy, řídítka, nebo zasunout sedlo. Tyto úpravy v případě potřeby provede průvodce a po přepravě vrátí kolo do původního stavu. Před přepravou prosíme odstraňte všechno oddělitelné příslušenství, mohlo by dojít k jeho poškození nebo poškození okolních kol.
U varianty vleku B je nutné pro přepravu sundat přední kolo. S touto činností Vám pomůže průvodce. U kotoučových brzd je dobré v tomto případě mezi brzdové desky vložit zajišťovací klínek. Ten je možno nahradit vhodně velkou mincí. Při řádném stavu kola a respektování pokynů průvodce by nemělo dojít k zavzdušnění hydraulických kotoučových brzd. Podle jejich typu může být potřeba několikrát opakovaně zabrzdit pro obnovení plné funkce brzd po přepravě.
Přečtěte si také informace o ostatních způsobech přepravy kol na našich zájezdech.