Výběr zájezdu
Jak být v obraze, co se nabídky zájezdů týče?
Našim klientům posíláme newslettery se zajímavými informacemi o našich zájezdech. Můžete také sledovat náš Facebook nebo Instagram.
Kdo s námi jezdí?
Na našich zájezdech potkáte spoustu zajímavých lidí, kteří chtějí trávit svoji dovolenou aktivně. Vítány jsou skupinky přátel a rodiny, ale samozřejmě také jednotlivci. Není třeba mít žádné obavy jet na zájezd sám, jezdí s námi takto spousta klientů a je to skvělá příležitost seznámit se s lidmi podobného ražení. Domácí zvířátka na naše zájezdy bohužel nemohou.
Kdy je nejlepší se na zájezd přihlásit?
Zájezdy se nám začínají plnit začátkem roku, ty nejoblíbenější mohou být vyprodané už v únoru. Pokud se chcete zájezdu zúčastnit, doporučujeme tedy přihlásit se co nejdříve. Na obsazenost vámi vybraného zájezdu se můžete informovat telefonicky nebo e-mailem, na webu obsazenost zájezdu neuvádíme. Veškeré informace k přihlášení najdete v sekci Jak se přihlásit.
Jak jsou naše zájezdy náročné?
V programu zájezdu zpravidla uvádíme k jednotlivým dnům počet kilometrů i převýšení, takže můžete sami zvážit, který zájezd by vám svou náročností nejvíce vyhovoval. Informace k náročnosti a možnostem úpravy tras najdete v sekci Doplňující informace k zájezdu u každého programu. Často spolu posíláme do jedné destinace více programů v jednom autobusu, takže je možné některé programy mezi sebou kombinovat. Přečtěte si také odpovědi na nejčastější dotazy k náročnosti.
Je možné, že dojde k úpravám programu na místě?
Průvodci mají právo definitivně rozhodnout o organizaci celého zájezdu i o jakýchkoliv změnách programu s ohledem na důležité okolnosti jako je např. špatné počasí, zranění či jiné neočekávané události.
Je možné si na zájezdu zvolit vlastní program?
Možnosti individuálních tras obvykle uvádíme u každého programu v sekci Doplňující informace k zájezdu. Pokud se výlety vyráží z jednoho místa ubytování, máte vždy možnost zvolit si vlastní program, průvodci vám s alternativním výletem rádi poradí. Úpravy programu jsou možné pouze na vlastní odpovědnost.
Co jsou to víkendovky?
Jako víkendovky nebo víkendové zájezdy označujeme kratší akce, na které vám bude stačit vzít si 1-2 dny dovolené. Vybírat můžete z turistických, cyklistických i ferratových zájezdů.
Před zájezdem
Lze uplatnit nějaké slevy z ceny zájezdu?
Vážíme si našich věrných klientů, proto nabízíme všem, kteří s námi jezdí opakovaně, věrnostní slevu. Dále nabízíme slevu klientům do 26 let, slevu skupinovou a slevu lékařskou. U některých zájezdů nabízíme speciální slevy pro děti. Přehled slev zde - slevy na zájezdy.
Kde najdete podrobnější informace k zájezdům?
U konkrétního zájezdu v sekci Další informace k zájezdu - doplňující informace k zájezdu. Jsou zde podrobné informace o náročnosti, počasí, doporučeném vybavení a další. Nejpozději 2 týdny před odjezdem vám e-mailem pošleme závěrečné informace k zájezdu, ve kterých najdete ještě kontakt na průvodce, instrukce k odjezdu a mapy k zájezdu.
Jaký cestovní doklad je třeba mít s sebou?
Z ČR lze vycestovat pouze s platným cestovním dokladem. V případě cesty do zemí EU a dále Norska, Švýcarska, Bosny a Hercegoviny, Černé Hory, Srbska, Makedonie a Albánie lze jako cestovní doklad použít platný občanský průkaz. Při cestě na Ukrajinu, do Kosova a do mimoevropských zemí je nutný cestovní pas! Pozor také na země, kterými projíždíte nebo v rámci programu navštívíte - může být také vyžadován cestovní pas!
Je možné domluvit se s ostatními přihlášenými klienty na sdílení stanu nebo dalšího vybavení?
Pokud byste rádi sdíleli stan či jiné vybavení s někým dalším, napište nám a my přepošleme váš vzkaz dalším klientům samotářům. Zejména na přechodech hor tak můžete významně ulehčit váze vašeho batohu.
Dostaneme od CK nějaké mapy?
Zhruba dva týdny před odjezdem vám přijde v e-mailu se Závěrečnými informacemi i odkaz na trasy pro aplikaci mapy.cz. Po kliknutí na odkaz se vám zobrazí na mapě trasy celého zájezdu, rozepsané do jednotlivých dní. Trasy si můžete uložit do mobilu a mít je k dispozici během zájezdu v off-line verzi (bez nutnosti připojení k internetu nebo k mobilním datům). Berte prosím na vědomí, že poskytnuté trasy nejsou žádné dogma - průvodce se od nich může odchýlit nebo je přizpůsobit momentálním podmínkám. V některých případech nejde správná cesta jednoduše natrasovat a je tedy vedena jinudy, než se obvykle chodí/jezdí. Pro off-line použití je kromě trasy třeba mít v telefonu staženou i konkrétní mapu. Návod, jak trasy a mapy uložit do svého telefonu, najdete na stránce Mapy k zájezdu v mobilu.
U většiny zájezdů dostanete v závěrečných informacích i odkaz na stažení map vhodných pro vytištění.
Jaké vybavení je potřeba mít s sebou na zájezd?
Doporučený seznam vybavení pro váš konkrétní zájezd najdete v sekci Doplňující informace k zájezdu - vybavení. U konkrétních zájezdů (zimní zájezdy, ferratové zájezdy, ledovovcové výstupy aj.) naleznete informace o možnosti vypůjčení vybavení z naší půjčovny. Množství vybavení je omezeno. Obecné informace k vybavení zde - vybavení na jednotlivé typy zájezdů.
Je dobré mít s sebou vlastní lékárničku?
Doporučujeme každému účastníkovi, aby si vzal svoji osobní lékárničku. Doporučené vybavení lékárny: léky, které běžně užíváte, dezinfekce, náplast, obinadlo, něco na bolesti, na kašel a nachlazení, na sražení teploty, na průjem, (rum či slivovice jako dezinfekce a anestetikum). Jestliže máte nějaké trvalejší zdravotní problémy (cukrovka, epilepsie, angína pektoris apod.), sdělte nám je prosím předem. Pokud nebude mezi účastníky zájezdu odborný zdravotník, obracejte se s případnými problémy na průvodce. Ten bude mít k dispozici lékárničku se základními léky a zdravotními potřebami.
Doprava
Jak vypadají naše autobusy?
Na zájezdy jezdí autobusy nejrůznějších značek a velikostí, které nám zajišťují naši dlouholetí smluvní partneři - dopravci. Jejich výběr se snažíme přizpůsobit lokalitě, podmínkám a schopnostem autobusů i řidičů. Autobusy jsou vybaveny polohovatelnými sedačkami s bezpečnostními pásy, klimatizací a televizí. Na podstatnou většinu zájezdů jezdí autobus včetně WC. Na Ukrajinu jezdí autobus bez WC z důvodu nutnosti zákonné absence cyklovleku.
Dělá se do autobusu zasedací pořádek?
Zasedací pořádek do autobusu vždy předem chystáme. Pokud máte na zájezdu nějaké spolucestující, se kterými byste chtěli sedět pohromadě, příp. máte speciální přání na usazení v autobusu, určitě nám napište. Pokud to bude možné, rádi vám vyhovíme.
Je možné sedět v autobusu sám na dvousedadle?
Pokud se obáváte dlouhého přejezdu autobusem, nabízíme vám možnost si u některých zájezdů připlatit za vlastní dvousedadlo. Příplatek za vlastní dvousedadlo se pohybuje v rozmezí 800-1300 Kč a odvíjí se od obsazenosti autobusu. Váš případný zájem o vlastní dvousedadlo uveďte v přihlášce nebo se s námi spojte telefonicky. Službu pak budeme nabízet pouze v případě, že zůstanou před odjezdem v autobusu volná místa.
Kde je možné v Brně zaparkovat?
Našim klientům nabízíme možnost parkování na parkovišti s 24hodinovou obsluhou v těsné blízkosti autobusového nádraží Zvonařka, odkud naše autobusy odjíždí. Informace o parkování a ceny najdete zde.
Je možné nastoupit na jiném nástupním místě?
Nástupy mimo oficiální odjezdová místa bohužel nejsou z logistických a časových důvodů možné. Děkujeme za pochopení. Zde se můžete podívat na seznam všech našich nástupních míst.
Je možné jet na zájezd vlastní dopravou?
U některých zájezdů možnost vlastní dopravy přímo nabízíme. U ostatních zájezdů je nutné se na tuto možnost u nás informovat. Obecně se lze takto bez problému dopravit na zájezdy, u nichž není potřeba využívat náš autobus na přejezdy v rámci programu.
Je možné si nechat v autobusu přebytečné věci?
Autobus s vámi na zájezdu vždy zůstává, po domluvě s řidiči v něm můžete zanechat nepotřebné věci na zpáteční cestu.
Jak probíhá přeprava kol na cyklozájezdy?
Kola přepravujeme zpravidla na speciálním krytém vleku, konstruovaném s ohledem na minimalizaci rizika jejich poškození. Kola jsou v horizontální nebo svislé poloze přichycena za rám či přední kolo ke konstrukci vleku, přední i zadní kolo je fixováno v kolejnici. Většinu kol není třeba nijak speciálně upravovat, ale někdy je třeba snížit nebo vyndat sedla nebo pootočit řídítka. Na některých zájezdech také přepravujeme kola přímo v autobuse v cyklovacích, které vám zdarma zapůjčíme. Bližší informace k přepravě kol zde - přeprava kol na zájezdech CK Alpina.
Jak vypadá doprava na naše letecké zájezdy?
Letenky se pro vás snažíme zajistit co nejvýhodněji, a to jak cenově, tak z hlediska letových časů, návazností, počtu a času přestupů a z hlediska kvality letecké společnosti. Na naprostou většinu zájezdů odlétáme z Prahy. V případě vašeho zájmu letět z jiného letiště nám to prosím sdělte, ne vždy je však jiné odletové místo možné.
Ubytování
Jaký standard ubytování lze očekávat?
Na naše zájezdy se spaním pod střechou se snažíme zajistit čisté ubytování turistického standardu, na některé zájezdy však objednáváme hotely a pohodlnější ubytování. Sociální zařízení bývá často vlastní, na pokojích, může být ale i společné pro více pokojů. Snažíme se, aby osoby na pokoji byly stejného pohlaví, ale upozorňujeme, že ne vždy to je možné zařídit. U některých zájezdů nabízíme za příplatek možnost ubytování v dvoulůžkových pokojích nebo pokojích s vlastním sociálním zařízením. Garance dvoulůžkového pokoje znamená, že budete na pokoji pouze dva, nemusí se však vždy jednat o pokoj s manželskou postelí. Počet dvoulůžkových pokojů či pokojů s vlastním sociálním zařízením je na některých ubytování omezen, je proto nutné si specifické pokoje zarezervovat včas.
Jak je to s ubytováním osob, které na zájezd cestují samy?
Na našich zájezdech příplatek za neobsazené lůžko nevyžadujeme, pokud netrváte na jednolůžkovém pokoji nebo nemáte jiný speciální požadavek. Je třeba ovšem počítat s tím, že se vás pokusíme ubytovat společně s dalšími klienty.
Je možné dobíjet telefony na zájezdech s nocováním v kempu?
Obecně lze telefony dobíjet ve všech kempech např. na toaletách, pokud se nejedná o opuštěná tábořiště v horách. Je však třeba počítat s tím, že kapacita zásuvek bývá omezená.
Jaký typ elektrických zásuvek se v dané zemi používá?
Nevyžadujete-li pro svůj spotřebič zemnící kolík, vystačíte si po celé Evropě (s výjimkou Velké Británie a Irska) s klasickou dvoukolíkovou vidlicí. Naopak vyžadujete-li ho, je ideální volbou vidlice kombinující francouzské provedení (a tedy i české) s německým systémem Schuko (přehled všech typů elektrických zásuvek). Pro jiné typy zásuvek můžete použít adaptér.
Stravování
Bude na zájezdu zajištěno stravování?
Na všechny zájezdy, kde je to možné, se pro vás snažíme stravování zajistit. Zpravidla dostanete buď místní polopenzi nebo snídani, nebo na stanových zájezdech či zájezdech se spaním v mobilhomech naši alpiňáckou polopenzi. Na horských chatách lze většinou dokoupit místní polopenzi. Pokud máte zájem o bezmasou variantu stravy, napište nám to prosím do poznámky v přihlášce.
Po zájezdu
Pořídili jste na zájezdu krásné fotky?
Nenechávejte si své fotky ze zájezdů pro sebe a pochlubte se! Budeme moc rádi, když nám pošlete e-mailem odkaz na vaši fotogalerii. Pokud byste chtěli rozeslat odkaz ostatním klientům, kteří s vámi na zájezdu byli, ale nemáte na ně kontakty, napište nám. Rádi vám rozeslání zprostředkujeme.
Natočili jste na zájezdu video?
Budeme rádi, pokud nám pošlete odkaz na vaše video nebo nám ho poskytnete k nahrání na náš Youtube kanál.
Kdy zjistím nabídku zájezdů na další sezónu?
Zájezdy na další letní sezónu bývají na našem webu začátkem listopadu a zájezdy na zimní sezónu v průběhu června. Máte se opravdu na co těšit!
Výběr zájezdu - Před zájezdem - Doprava - Ubytování - Stravování - Po zájezdu